> Akcioni plan za sprovođenje Strategije 2/3
AKCIONI PLAN
ZA SPROVOĐENjE NACIONALNE STRATEGIJE ZA MLADE REPUBLIKE SRBIJE
za period od 2015. do 2017. godine
- UVOD
Nacionalna strategija za mlade za period 2015. – 2025. definiše 9 strateških ciljeva kao željenih promenjenih stanja kada su u pitanju mladi u oblastima od interesa za mlade. Uspešnom realizacijom NSM u narednih 10 godina unaprediće se:
- zapošljivost i zaposlenost mladih žena i muškaraca;
- kvalitet i mogućnosti za sticanje kvalifikacija i razvoj kompetencija i inovativnosti mladih;
- aktivno učešće mladih žena i muškaraca u društvu;
- zdravlje i blagostanje mladih žena i muškaraca;
- uslovi za razvijanje bezbednosne kulture mladih;
- podrška društvenom uključivanju mladih iz kategorija u riziku od socijalne isključenosti;
- mobilnost, obim međunarodne saradnje mladih i podrška mladim migrantima;
- sistem informisanja mladih i znanje o mladima;
- korišćenje i učešće mladih u kreiranju kulturnih sadržaja.
Akcioni plan NSM precizira indikatore koji prate: stepen realizacije akivnosti, period realizacije (potrebno vreme za ostvarivanje predviđenih ciljeva, rezultata i aktivnosti), nivo realizacije (republički, pokrajinski, regionalni ili lokalni), nosioce i učesnike procesa realizacije i definiše ukupno potrebna sredstva za realizaciju.
Ovim akcionim planom utvrđuju se aktivnosti koje će se ostvarivati u periodu 2015 – 2017. godine. Detaljan plan finansiranja aktivnosti sačinjen je za 2015. godinu, a za period 2016 – 2017. godine je data projekcija troškova. Treba imati u vidu da je projektovana inflacija za 2015. godinu, prema podacima Narodne banke Srbije (4 ± 1,5%), dok se za 2016. i 2017. godinu moraju pratiti projekcije NBS i u skladu sa time revidirati budžet AP.
Akcioni plan treba da pomogne svim organima, organizacijama, institucijama i pojedincima i svim drugim zainteresovanim subjektima da realizuju ciljeve Strategije. U skladu sa tim, u Akcionom planu su precizno utvrđene uloge, odgovornosti nosilaca realizacije, kao i institucionalni mehanizmi koji treba da omoguće postizanje željenih rezultata i ostvarivanje opštih strateških ciljeva Strategije.
Za svaki od specifičnih ciljeva u Strategiji utvrđene su aktivnosti, očekivani rezultati ostvarivanja predloženih aktivnosti i indikatori (kvantitativni i kvalitativni) na osnovu kojih će se pratiti sprovođenje Strategije i meriti postignuti rezultati. Svaka od ponuđenih aktivnosti je precizno utvrđena u pogledu rokova, finansiranja i praćenja realizacije i evaluacije.
Posebno poglavlje posvećeno je sistemu praćenja i evaluacije sprovođenja predloženih aktivnosti i sadrži mehanizme, oblike i način izveštavanja za sve predložene aktivnosti. Uspostavljanjem ovakvog jedinstvenog sistema biće moguće sagledavanje obima, kvaliteta i efikasnosti ostvarivanja predloženih aktivnosti, specifičnih i opštih strateških ciljeva utvrđenih u NSM.
- PROCES IZRADE AKCIONOG PLANA
Izrada NSM predviđena je ZOM, kao dokument, koji na predlog MOS donosi Vlada Republike Srbije na period od 10 godina[1]. Proces izrade NSM i akcionog plana (AP NSM) započet je 31. jula 2014. godine donošenjem Odluke o obrazovanju Radne grupe za izradu NSM za period od 2015. do 2025. godine i akcionog plana za njegovo sprovođenje u periodu 2015.-2017. godine.
Vlada je u Radnu grupu imenovala 53 člana, predstavnike svih relevantnih državnih organa i institucija, predstavnike udruženja mladih, za mlade i njihovih saveza (u daljem tekstu: udruženja koja sprovode omladinske aktivnosti) i stručnjake u oblasti omladinske politike. Uspostavljeno je 8 tematskih grupa (zapošljavanje i preduzetništvo, obrazovanje, vaspitanje i obuka, zdravlje i blagostanje, aktivizam i aktivno učešće mladih, mobilnost i informisanje, socijalna uključenost, kreativnost i kultura, bezbednost) za razvoj NSM, u kojima su učestvovali članovi Radne grupe, kao i druge zainteresovane strane.
Proces izrade NSM započet je situacionom analizom, kako bi se utvrdilo trenutno stanje mladih u oblastima od strateškog interesa, utvrdili pravci kretanja pojave i definisali trendovi. Situacionom analizom stvorena je osnova za utvrđivanje ključnih izazova (problema) za mlade, kao postojećeg negativnog stanja na osnovu kojih su definisani uzroci, koji su doveli do takvog stanja, i posledice, koje su iz toga proizašle. Tokom konsultativnog procesa u oktobru mesecu je održano 15 okruglih stolova širom Srbije i više stručnih rasprava, dok je u novembru mesecu sprovedena javna rasprava i kroz održavanje 5 javnih tribina i okruglih stolova, na kojima je učestvovalo više hiljada mladih. Na osnovu komentara iznetih tokom ovih skupova, kao i predloga i sugestija dostavljenih putem formulara, došlo se do NSM za period od 2015. do 2025. godine i akcionog plana za njegovo sprovođenje u periodu 2015.-2017. godine.
Sredstva za realizaciju NSM obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije, kao i u budžetu autonomne pokrajine i JLS i iz drugih izvora u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima, uz planiran doprinos IPA[2] fondova EU, učešće privatnog sektora, udruženja koja sprovode omladinske aktivnosti i drugih nacionalnih i međunarodnih programa i donatora. U skladu sa NSM, autonomna pokrajina i JLS utvrđuju akcione planove za sprovođenje NSM na svojoj teritoriji i u svom budžetu obezbeđuju sredstva za realizaciju tih planova.
- MEHANIZAM PRAĆENjA, EVALUACIJA I IZEŠTAVANjE
Osnov za praćenje sprovođenja aktivnosti i dostizanja planiranih rezultata i specifičnih ciljeva jeste skup indikatora koji su utvrđeni na nivou rezultata svakog specifičnog cilja, kao i na nivou rezultata svake pojedinačne aktivnosti. Odgovornost za uspostavljanje celovitog i sveobuhvatnog sistema praćenja je na MOS. Značajnu ulogu u procesu praćenja i prikupljanja podataka će imati KZM, kao i druge institucije i udruženja koja sprovode omladinske aktivnosti. Resorna ministarstva, kao i državne organizacije i institucije, odgovorni su za postizanje rezultata i praćenje aktivnosti za čije nosioce su utvrđeni NSM i akcionim planom NSM. Autonomna pokrajina i JLS dostavljaju na zahtev MOS, a najmanje jednom godišnje, izveštaj o sprovođenju akcionog plana za sprovođenje NSM na svojoj teritoriji[3]. Za uspešno ostvarivanje praćenja neophodno je uključivanje i svih ostalih partnera – resornih ministarstava, institucija i organizacija, udruženja. Pored toga, i jedan broj međunarodnih organizacija će biti uključen u proces praćenja.
Prikupljeni podaci u procesu izrade NSM poslužiće kao osnov za utvrđivanje početnog stanja, s tim da u oblastima gde je identifikovan nedostatak relevantnih informacija i podataka, proces praćenja otpočinje utvrđivanjem početnog stanja, koje se mora obaviti tokom 2015. godine. Praćenje će se realizovati u redovnim vremenskim intervalima (mesečno, kvartalno i godišnje), u zavisnosti od vrste aktivnosti, kao i postavljenih rokova za njihovo sprovođenje. Evaluacija će se sprovoditi redovno, i to jednom godišnje, i koristiće se različiti izvori podataka, a na osnovu utvrđenih indikatora u NSM i akcionog plana NSM. U zavisnosti od vrste indikatora, procenjuje se stepen izvršenja, efekti ostvarenja, kao i institucionalne i zakonodavne promene. Svrha evaluacija je da se objektivno vrednuju sve faze i aspekti sprovođenja NSM i akcionog plana NSM – uspešnost ostvarivanja aktivnosti, efektivnost dostizanja strateških i specifičnih ciljeva i očekivanih rezultata, kao i uticaj koji su oni imali na mlade, ali i na šire društvene tokove.
Prilikom procesa izrade konsekutivnih akcionih planova NSM, potrebno je sprovesti eksternu evaluaciju ostvarenja predhodnog akcionog plana NSM i NSM. Prilikom izrade naredne NSM, potrebno je sprovesti eksternu evaluaciju stepena ostvarenja ove NSM i uraditi opšte kvantitavno i kvalitativno istraživanje stanja, trendova, potreba i stavova mladih. Pored podataka objavljenih od organa nadležnih za poslove statistike, podatke prikupljaju, kroz sistem praćenja i izveštavanja, i organizacije, institucije i resorna ministarstva koji realizuju NSM i akcioni plan NSM. Takođe, treba podržati razvoj alternativnih mreža za prikupljanje podataka, kao i pravljenje evidencija i umrežavanje izvora podataka dostupnih na lokalnom nivou.
Za redovnu godišnju evaluaciju nadležni su MOS, Vladina Radna grupa za sprovođenje NSM i Savet za mlade Republike Srbije. Resorna ministarstva učestvuju u pripremi izveštaja za Vladu. Za izveštavanje o napretku u sprovođenju NSM institucionalno je nadležan MOS i Savet za mlade. Izveštaji o napretku pripremaju se jednom godišnje i zasnovani su na indikatorima. Godišnji izveštaj o napretku u sprovođenju NSM podnosi se Vladi. Izveštaj je javan i putem publikovanja i objavljivanja na veb sajtu MOS biće dostupan široj javnosti.
- PROCES I METODOLOGIJA IZRADE BUDžETA
4.1. Proces izrade budžeta u pripremi Akcionog plana
4.2. Metodologija izrade budžeta
4.3. Osvrt na budžet Akcionog plana za 2015. godinu
- AKTIVNOSTI ZA SPROVOĐENjE NSM U PERIODU 2015-2017. GODINE PO OBLASTIMA
5.1. Zapošljavanje i preduzetništvo mladih
STRATEŠKI CILj: Unapređena zapošljivost i zaposlenost mladih žena i muškaraca
SPECIFIČNI CILj 1: | INDIKATORI: |
Razvijene usluge i mehanizmi koji pospešuju zapošljivost i zaposlenost mladih kroz međusektorsku saradnju | Povećanje stope aktivnosti mladih
Povećanje stope zaposlenosti mladih
|
OČEKIVANI REZULTAT: |
AKTIVNOSTI: |
DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Predstavnici privrednog i omladinskog sektora su uključeni u razvoj usluga i mehanizama koji pospešuju zaposlenost i zapošljivost mladih | Obezbediti razvoj standarda i modela za uključivanje predstavnika privrednog i omladinskog sektora u lokalne saveta za zapošljavanje u svojstvu stalnih članova saveta sa pravom glasa | – Izrađeni su standardi i modeli
– Procenat učešća predstavnika mladih i privrednog sektora (najmanje 30%) |
2015 | Republički | MOS | JLS, OCD, NAKZM, PKS, MDULS, NSZ, KOMS, NAPOR | 244.000 | 122.000 | 122.000 | 244.000 | 122.000 | 122.000 |
Podržati unapređenje javnih politika koji omogućavaju da predstavnici privrednog i omladinskog sektora budu uključeni u kreiranje usluga i mehanizama koji pospešuju zaposlenost i zapošljivost mladih | – Broj podržanih inicijativa (8)
– Procenat kreairanih usluga i mehanizama uz učešće privrednog i omladinskog sektora (najmanje 50%)
|
2015-2016 | Republički, pokrajinski, lokalni | MOS | JLS, PKS, MDULS, NSZ, OCD, KOMS | 3.782.000 | 3.660.000 | 122.000 | 7.564.000 | 7.320.000 | 244.000 | |
Podržati razvoj i implementaciju međusektorskih usluga koje pospešuju stopu aktivnosti, zapošljivost i zaposlenost mladih na lokalnom nivou | – Broj razvijenih i implementiranih usluga na lokalnom nivou (30)
– Broj mladih koji su korisnici usluga (najmanje 3.000) |
2015-2017 | Lokalni | MOS
MRZBSP
|
NSZ, MP,
JLS,MDULS, PKS, NSZ, OCD, KZM |
120.000.000 | 20.000.000
MOS 10.000.000 |
100.000.000 | 360.000.000 | 60.000.000
MOS 30.000.000 |
300.000.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Unapređeni postojeći i kreirani novi programi koji pospešuju zapošljivost i zaposlenost mladih | Unaprediti postojeće aktivne mere i programe zapošljavanja mladih i kreirati nove programe, sa posebnim fokusom na paket za mlade | – Broj mladih koji su obuhvaćeni aktivnim merama i programima (najmanje 90.000)
– Broj mladih koji se zaposlio posle primene mera i programa (najmanje 21.000) |
2015-2017 | Republički, pokrajinski, međuopštinski, lokalni | MRZBSP, MOS
|
NSZ, , OCD, MPNTR, KOMS, NAPOR | 1.260.000.000 | 1.260.000.000
45% od 2,8 mrd Aktivne mere zapošljavanja |
0 | 3.780.000.000 | 3.780.000.000 | 0 |
Podržati razvijanje afirmativnih mera za zapošljavanje mladih osobe iz osetljivih društvenih grupa | – Broj mladih iz osetljiih grupa koji su obuhvaćeni merama za zapošljavanje (najmanje 45.000)
– Broj mladih iz osetljiih grupa koji se zaposlio posle primene mera i programa (najmanje 15.000) |
2015-2017 | Republički, pokrajinski, međuopštinski, lokalni | MRZBSP | NSZ, MOS, OCD, PKS, SIPRU | 420.000.000 | 420.000.000
15% od 2,8 mrd Aktivne mere zapošljavanja |
0 | 1.281.000.000 | 1.281.000.000 | 0 | |
Obezbediti unapređivanje postojećih i kreiranje novih programa koji podstiču aktivitet devojaka i žena, kao i mladih iz osetljivih društvenih grupa i mladih koji nisu u obrazovanju, obuci, niti su aktivni na tržištu rada (NEET) | – Broj podržanih programa (12)
– Broj mladih koji su učestvovali u programima (najmanje 6.000) |
2015-2017 | Republički, pokrajinski, međuopštinski, lokalni | MRZBSP
MOS |
MPNTR, NSZ, KOMS, NAPOR, NAKZM, OCD, KZM | 10.000.000 | 10.000.000
MOS 10.000.000 |
0 | 30.000.000
MOS 30.000.000 |
30.000.000 | 0 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Podržan razvoj, primena i promocija aktivnosti koje podstiču zapošljivost i zaposlenost mladih | Podržati promociju primera dobre prakse mladih koji su prošli programe koji podstiču zapošljivost i zaposlenost mladih putem medija i društvenih mreža | – Broj podržanih promotivnih aktivnosti (20)
– Broj mladih koji su bili informisani aktivnostima (najmanje 6.000) |
2016-2017 | Nacionali
Regionalni, |
MOS | Školske ustanove, UKSOA, NSZ, KZM | 0 | 0 | 0 | 12.200.000 | 7.320.000 | 4.880.000 |
SPECIFIČNI CILj 2: | INDIKATORI: |
Povećana usklađenost znanja, veština i kompetencija koje se stiču u procesu celoživotnog učenja sa potrebama tržišta rada | Povećanje broja mladih koji su stekli stručnu praksu tokom školovanja
Povećanje broja poslodavaca koji pruža stručne prakse |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Poslodavaci i drugi relevantni akteri aktivno i kontinuirano učestvuju u kreiranju i sprovođenju koncepta celoživotnog učenja. | Podržati aktivno uključivanje poslodavaca i drugih relevantnih aktera u kreiranje i sprovođenje kurikuluma srednjeg obrazovanja (sektorska veća) | – Broj poslodavaca koji su aktivno uključeni (najmanje 120)
– Procenat srednjoškolskih obrazovnih institucija koje su aktivno uključile poslodavce (najmanje 70%) |
2015 – 2017 | Lokalni | MPNTR | MP, MRZBSP, PKS,
CSOOD, ZUOV, MOS, Privatni sektor |
Nisu potrebna sredstva za realizaciju | |||||
Unaprediti mehanizme podrške poslodavcima i drugim relevantnim akterima koji sprovode programe celoživotnog učenja mladih (realni susreti, obuke.za defic. zanimanja, prakse, itd.) | – Broj podržanih poslodavaca i drugih relevantnih aktera (150)
– Broj mladih koji su učestvovali u programima (najmanje 4.500) |
2015 – 2017 | Republički, pokrajinski | MPNTR
MOS |
MP, MRZBSP, NAKZM, SKONUS, PKS, NSZ, KONUS, NSVO. | 16.000.000 | 4.000.000
MOS 4.000.000 |
12.000.000 | 48.000.000 | 12.000.000 | 36.000.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Unapređeni su uslovi i mehanizmi za sprovođenje stručnih praksi i drugih oblika sticanja radnog iskustva | Uspostaviti Nacionalni program stručnih praksi uz međusektorsku koordinaciju i saradnju sa predstavnicima poslodavaca na sprovođenju i evaluaciji | – Broj poslodavaca koji je uključen u sprovođenje programa (najmanje 120)
– Broj mladih koji su uključeni u programa (najmanje 4.000) |
2016 – 2017 | Republički | MOS
PKS |
MP, MRZBSP, MPNTR, KOMS, NAPOR, NAKZM, SKONUS, OCD, NSZ, KONUS, USS | 0 | 0 | 0 | 4.000.000 | 1.000.000 | 3.000.000 |
Podržati razvoj mehanizama za sprovođenje radnih praksi i drugih oblika sticanja radnog iskustva u toku procesa školovanja i van njega | – Broj podržanih procesa (12)
– Broj mladih koji je stekao radno iksustvo (najmanje 8.000) |
2015-2017 | Republički | MPNTR
MOS |
MP, MRZBSP, PKS, OCD | 16.000.000 | 4.000.000
MOS 4.000.000 |
12.000.000 | 48.000.000 | 12.000.000 | 36.000.000 | |
Razviti model podrške poslodavcima i organizacijama civilnog društva koje sprovode i razvijaju mehanizme za sprovođenje drugih oblika sticanja radnog iskustva[4] | – Broj podržanih programa (90)
– Broj mladih koji su prošli drugi vid sticanja radnog iskustva (najmanje 9.000) |
2015-2017 | Republički | MOS | MP, MRZBSP, PKS, KOMS, NAPOR, OCD | 16.000.000 | 4.000.000
MOS 4.000.000 |
12.000.000 | 48.000.000 | 12.000.000 | 36.000.000 |
SPECIFIČNI CILj 3: | INDIKATORI: |
Omogućeni podsticajni uslovi za razvoj preduzetništva mladih | Povećanje procenta mladih koji su pokrenuli sopstveni biznis nakon programa/servisa ili uz podršku države
Povećanje broja mladih sa pozitivnim stavom o preduzetništvu |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Stvoren podsticajni okvir javnih politika koji definiše preduzetništvo mladih i njegovo okruženje | Podržati usvajanje zakonskih i podzakonskih akata koji prepoznaju, olakšavaju i podstiču preduzetništvo mladih i pojednostavljuju procedure za mlade preduzetnike u prvim godina poslovanja | – Razvijen predlog mera za podsticaj preduzetništva mladih
– Procenat predstavnika mladih koji je učestvovao u procesima razvoja predloga (najmanje 30%) – Procenat usvojenih predloga mera u okviru donešenih zakonskih i podzakonskih akata (najmanje 80%) |
2015-2017 | Republički | MP | MOS, MRZBSP, UKSOA | Nisu potrebna sredstva za realizaciju | |||||
Razviti mehanizame za finansijsku podršku mladima pri pokretanju biznisa, posebno finansiranjem start-up[5] (Startup), socijalnog i inovativnog preduzetništva, kao i zadrugarstva | – Broj finansiranih predzetničkih aktivnosti mladih (30)
– Broj mladih uključenih u podržane preduzetničke aktivnosti (najmanje 500) |
2015-2017 | Republički, pokrajniski, lokalni | MP | MOS, MRZBSP, MF, KOMS, UKSOA | 6.100.000 | 2.100.000
MOS 2.000.000 |
4.000.000
|
18.300.000 | 6.300.000
MOS 6.000.000 |
12.000.000
|
|
Razviti afirmativne mere namenjene mladim ženama koje žele da postanu preduzetnice, posebno u manje razvijenim područjima | – Broj mladih žena obuhvaćnih afirmativnim merama (najmanje 2.000)
– Procenat obuhvaćenih mladih žena iz ruralnih sredina (najmanje 70%) |
2015-2017 | Republički, pokrajniski, lokalni | MPNTR
MOS MP
|
MP, MF., JLS,OC D, MRZBSP, MDULSS | 8.000.000 | 2.000.000
|
6.000.000 | 24.000.000 | 6.000.000 | 18.000.000 | |
Unaprediti i podržati omladinsko, đačko i studentsko zadrugarstvo | – Broj podržanih inicijativa (najmanje 150)
– Broj mladih uključenih u zadrugarstvo (najmanje 1.500) |
2015-2017 | Republički, pokrajniski, lokalni | MPNTR
MOS MP
|
MP, MF., JLS,OC D, MRZBSP, MDULSS | 8.000.000 | 2.000.000
|
6.000.000 | 24.000.000 | 6.000.000 | 18.000.000 | |
Podržati razvoj i realizaciju podsticajnog i pravno uređenog modela za ulaganje privrednog sektora u mlade preduzetnike | – Iznos sredstava koji je uložio privredni sektor u mlade preduzetnike (najmanje 100.000.000 dinara)
– Broj mladih preduzetnika koji je otvorio svoja preduzeća koristeći model (najmanje 150) |
2015-2016 | Republički | MP | MOS, MRZBSP, MF, KOMS, UKSOA | 1.830.000 | 610.000 | 1.220.000 | 3.660.000 | 1.220.000 | 2.440.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Postoje mehanizmi za sticanje preduzetničkih znanja i veština i finansijske pismenosti u okviru obrazovanja | Uvesti preduzetničke veštine i znanja i finansijsku pismenost u nastavne programe na svim nivoima formalnog obrazovanja | – Preduzetničke veštine i znanja i finansijska pismenost su uvedeni u nastavne programe | 2015-2016 | Republički, Lokalni | MPNTR | MOS, MP, UKSOA | 24.400.000 | 12.200.000 | 12.200.000 | 48.800.000 | 24.400.000 | 24.400.000 |
Pružiti podršku programima i servisima OCD koje podstiču sticanje preduzetničkih znanja i veština (posebno u kreativnoj indstriji i poljoprivredi) i finansijske pismenosti mladih | – Broj podržanih programa i servisa (12)
– Broj mladih koji su prošli kroz programe i servise (najmanje 3.000)
|
2015-2017 | Republički, pokrajniski, lokalni | MOS | MP, MRZBSP, KZSCD, MPNTR | 24.400.000 | 10.000.000
MOS 10.000.000 |
14.400.000 | 73.200.000 | 30.000.000 | 43.200.000 | |
Podržati uvođenje programa Pasoša preduzetničkih veština na nacionalnom nivou | – Broj kompanija koji prepoznaje Pasoše (najmanje 100)
– Broj mladih koji koristi program Pasoša (najmanje 4.000) |
2017 | Republički, pokrajniski, lokalni | MOS | MP, DMuS | 0 | 0 | 0 | 2.440.000 | 2.440.000 | 0 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Razvijeni održivi programi dugoročne podrške mladima koji se odlučuju na samozapošljavanje | Podržati formiranje i rad centara za podršku razvoju biznisa (CPRB) pri univerzitetima | – Broj podržanih CPRB-ova u osnivanju i radu (najmanje 3)
– Broj mladih koji koriste usluge CPRB-ova (najmanje 1.500) – Broj mladih koji su započeli svoj biznis nakon korišćenja usluga CPRB-ova (najmanje 500) |
2016-2017 | Republički, lokalni | MP | MOS, MPNTR, PKS, NZS, NARR, KOMS, UKSOA | 0 | 0 | 0 | 128.100.000 | 128.100.000 | 0 |
Podržati razvoj internet savetovališta koja pomažu i podstiču mlade da započnu svoj biznis | – Broj podržanih usluga internet savetovališta (najmanje 6)
– Broj mladih koji su korisnici usluga internet savetovališta (najmanje 30.000) |
2016-2017 | Republički | MOS | MP, UKSOA | 0 | 0 | 0 | 36.600.000 | 36.600.000 | 0 | |
Pružiti podršku otvaranju lokalnih biznis inkubatora (LBI) za pružanje biznis start-up podrške i pružanje mentorske podrške kroz različite modele međusektorske saradnje, posebno u kreativnim industrijama | – Broj podržanih/ otvopenih LBI (najmanje 30)
– Procenat opština koje imaju (najmanje 30%) – Broj mladih koji koriste usluge (najmanje 3.500) – Broj kompanija koji koriste usluge LBI-ja (najmanje 150) |
2015-2017 | Lokalni | MP
MOS |
JLS, MPNTR, NSZ, PKS, Privatni sektor, KOMS, NAPOR, NAKZM i ostala UKSOA | 36.600.000 | 10.000.000
MOS 10.000.000 |
26.600.000 | 109.800.000 | 30.000.000 | 79.800.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Stvoreni su uslovi za razvoj socijalnog preduzetništva mladih zasnovanina društvenom razumevanju i podršci preduzetništvu i inovativnosti | Podržati aktivnosti koje povezuju inovativnost, socijalno preduzetništvo i društveno odgovorno poslovanje i otvaranje socijalnih preduzeća | – Broj podržanih aktivnosti (60)
– Broj mladih koji su pokrenuli socijalno preduzetništvo putem podržanih aktivnosti (najmanje 6.000) |
2015-2017 | Međuopštinski, lokalni | MP | MOS, MRZBSP MPNTR, NSZ, PKS, Privatni sektor, KZM i ostala UKSOA | 40.000.000 | 30.000.000 | 10.000.000 | 120.000.000 | 90.000.000 | 30.000.000 |
Obezbediti razvoj preduzetničke kulture kod mladih, informisanja o primerima dobre prakse mladih preduzetnika i pozitivnog uticaja na društvo i zajednicu | – Broj podržanih programa (6)
– Broj mladih koji su obuhvaćeni programima (najmanje 6.000) |
2015-2017 | Međuopštinski, lokalni | MP
MOS |
MPNTR, MKI, UKSOA | 4.270.000 | 2.000.000
MOS 2.000.000 |
2. 270.000
Međunarodni partneri |
12.810.000 | 6.000.000
MOS 6.000.000 |
6.810.000
Međunarodni partneri |
SPECIFIČNI CILj 4: | INDIKATORI: |
Razvijen funkcionalan i održiv sistem karijernog vođenja i savetovanja mladih | Povećanje procenta mladih koji su dobili uslugu KViS
Povećanje procenta mladih koji uslugu KViS oceljuju pozitivno |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Unapređen nacionalni okvir za KViS | Podržati osnivanje Nacionalnog resursnog centra za KViS i razvoja mehanizama za upravljanje znanjem o KViS | – Osnovan Nacionalni resursni centar
– Mehanizmi su razvijeni uz učešće predstavnika mladih |
2015-2016 | Republički | MPNTR
Tempus fondacija MOS MRZBSP |
KOMS, NAKZM, NSZ, SKONUS, USS, UPS, BOŠ, GIZ Srbija, Centri za karijerno vođenje i savetovanje, PKS, OCD | 225.700.000 | 4.000.000
MOS 2.000.000
|
221.700.000 | 451.400.000 | 8.000.000
MOS 6.000.000 |
443.400.000 |
Pružiti podršku osnivanju Nacionalnog foruma za KViS i učešće u radu Evropske mreže politika celoživotnog vođenja | – Nacionalni forum je osnovan
– Nacionalni forum je uključen u rad Evropske mreže politika celoživotnog vođenja |
2016-2017 | Republički | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra
|
TF,
BOŠ, NSZ, PKS, SKONUS, USS, OCD |
0 | 0 | 0 | 18.910.000 | 2.000.000 | 16.910.000 | |
Razviti mehanizme za merenje efekata različitih usluga KViS po zapošljivost mladih, koji uključuje efekte na različite kategorije mladih | – Mehanizmi su razvijeni
– Merenja su izvršena – Procenat učešća predstavnika mladih uključenih u proces razvoja mehanizama (najmanje 30%) |
2016-2017 | Republički | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra | CZKViS, TF,
BOŠ, NSZ, PKS, SKONUS, USS , OCD |
0 | 0 | 0 | 3.050.000 | 300.000 | 2.750.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Razvijen mehanizam za kontinuirano sprovođenje i unapređivanje standarda i programa KViS mladih | Unaprediti programe i metodologiju KViS za studente | – Procenat studenata koji su dobili uslugu KViS-a (najmanje 70%)
– Procenat studenata koji pozitivno ocenjuje uslugu (najmanje 50%) |
2016-2017 | Republički, lokalni | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra | UCZRK, TF, NSZ, PKS, BOŠ, SKONUS, USS, OCD | 0 | 0 | 0 | 9.150.000
Redovni rad NRC |
1.000.000 | 8.150.000 |
Obezbediti razvoj postojećih i stvaranje novih programa KViSza mlade u sistemu srednjeg obrazovanja | – Procenat učenika koji su dobili uslugu KViS-a (najmanje 80%)
– Procenat učenika koji pozitivno ocenjuje uslugu ( najmanje 60%) |
2016-2017 | Republički, lokalni | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra | TF, NSZ, PKS, SKONUS, USS, BOŠ, OCD | 0 | 0 | 0 | 12.200.000
Redovni rad NRC |
1.000.000 | 11.200.000 | |
Podržati unapređenje postojećih i razvoj novih programa KViS za nezaposlene mlade van sistema obrazovanja, kao i mlade iz osetljivih grupa | – Brojmladih koji su dobili uslugu KViS-a (najmanje 15.000)
– Procenat mladih koji pozitivno ocenjuje uslugu (najmanje 50%) |
2016-2017 | Republički, lokalni | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra | TF,
BOŠ, NSZ, PKS, SKONUS, OCD |
0 | 0 | 0 | 6.100.000
Redovni rad NRC |
600.000 | 5.500.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Povećan broj centara za KViS koji pružaju usluge mladima i lokalnih timova za KViS mladih | Podržati osnivanje novih centara i timova za KViS pri školama, fakultetima, univerzitetima, udruženja koja sprovode omladinske aktivnosti i KZM | – Broj podržanih novih centara (20)
– Broj mladih koji dobijaju usluge KViS-a od strane novih centara (najmanje 10.000) |
2016-2017 | Lokalni | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra | Univerziteti, Fakulteti, Učenički i studentski parlamenti, JLS,
OCD, KZM, SKONUS |
0 | 0 | 0 | 97.600.000 | 10.000.000 | 87.600.000 |
Pružiti podršku uspostavljanju regionalnih timova koji pružaju usluge KViS mladima iz osetljivih društvenih grupa | – Broj podržanih regionalnih timova (najmanje 5)
– Broj aktivnosti koji sprovode (najmanje 35) – Broj mladih iz društveno osetljivih grupa koji dobijaju usluge (najmanje 5.000) |
2016-2017 | Regionalni | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra | NSZ, JLS, OCD | 0 | 0 | 0 | 91.500.000 | 9.000.000 | 82.500.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Kontinuirana primena programa, standarda i usluga KViS u okviru obrazovnih institucija | Obezbediti sprovođenje godišnje evaluacije programa i metodolije KViS za mlade u sistemu srednjeg i visokog obrazovanja | – Procenat studenata koji je učestvovao u evaluaciju (najmanje 60%)
– Procenat učenika koji je učestvovao u evaluaciju (najmanje 60%) |
2015-2017 | Lokalni | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra | Univerziteti, Fakulteti, SKONUS, Studentski parlamenti, CZKViS, Školski odbori, Učenički parlamenti, USS, BOŠ, OCD | 2.440.000 | 230.000 | 2.210.000 | 7.320.000 | 700.000 | 6.620.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Obezbeđena je kontinuirana primena programa, standarda i usluga KViS van obrazovnih institucija | Podržati aktivnosti KViS za nezaposlene mlade van sistema obrazovanja, kao i mlade iz osetljivih grupa, uz korišćenje uspostavljenih standarda KViS | – Broj podržanih aktivnosti (najmanje 12)
– Broj mladih koji su dobili uslugu KViS putem ovih aktivnosti (najmanje 3.000) |
2015-2017 | Lokalni | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra | 4.000.000 | 4.000.000 | 0 | 12.000.000
|
12.000.000
Redovni rad NRC |
0 | |
Obezbediti podršku za programe KZM za KViS mladih na lokalnom nivou (uključujući i usavršavanje predstavnika KzM za pružanje usluga karijernog informisanja mladih) | – Broj podržanih programa (najmanje 12)
– Broj mladih koji su dobili uslugu KViS putem ovih programa (najmanje 3.000) |
2015-2017 | Lokalni | Tela nadležna za rad Nacionalnog resursnog centra | 4.000.000 | 4.000.000 | 0 | 12.000.000 | 12.000.000
Redovni rad NRC |
0 |
5.2. Obrazovanje, vaspitanje i obuka mladih
STRATEŠKI CILj: Unapređen kvalitet i mogućnosti za sticanje kvalifikacija i razvoj kompetencija i inovativnosti mladih
SPECIFIČNI CILj 1: | INDIKATORI: |
Obezbeđeni su uslovi za razvoj kreativnosti, inovativnosti i inicijative mladih i sticanje kompetencija u okviru celoživotnog učenja | Povećanje procenta mladih koji formalno obrazovanje smatra prilagođeno potrebama i sticanju kompetencija |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Unapređene su vaspitne i pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičke kompetencije nastavnika i stručnih saradnika u radu sa mladima | Inicirati izmene propisa tako da udruženja koja sprovode omladinske aktivnosti mogu da podnose na akreditaciju programe stalnog stručnog usavršavanja nastavnika i stručnih saradnika. | – Izmenjen Pravilnik o stalnom stručnom usavršavanju | 2016 | Nacionalni | MPNTR
|
MPN
ZUOV MOS Udruženja koja sprovode omladinske aktivnosti |
Nisu potrebna sredstva za realizaciju | |||||
Podstaći i podržati udruženja koja sprovode omladinske aktivnosti da razviju i akredituju programe stalnog stručnog usavršavanja nastavnika i stručnih saradnika
|
– Broj podržanihprograma u razvoju i akreditovanju (3)
– Procenat škola i nastavnika koji koristi podržane programe (najmanje 10%)
|
2017 | Nacionalni
Pokrajinski
Lokalni |
MOS
ZUOV |
Osnovne i srednje škole
Fakulteti Visoke škole strukovnih studija MPNTR MOS JLS Donatori OCD |
0 | 0 | 0 | 3.050.000 | 3.050.000 | 0 | |
Osnažiti predstavnička tela učenika i studenata za aktivno učešće u razvoju i primeni metodologije i sistema merenja efekata stručnog usavršavanja nastavnika i stručnih saradnika
|
– Broj održanih okruglih stolova (20)
-Broj mladih koji je učestvovao (najmanje 1000) |
2016-2017 | Nacionalni
Pokrajinski
Lokalni |
MOS
MPNTR |
Osnovne i srednje škole
Fakulteti MPNTR MOS Jedinica lokalne samoupravae Donatori OCD ZUOV |
0 | 0 | 0 | 1.220.000 | 1.220.000 | 0 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Obezbeđeno je kontinuirano unapređenje nastave i vannastavnih aktivnosti kroz saradnju obrazovnih ustanova i subjekata omladinske politike
|
Podržati aktivno učešće predstavničkih tela učenika i studenata u razvoju programa rada škole i studijskih programa
|
-Broj podržanih incijativa (8)
|
2016-2017 | Univerziteti
Fakulteti
Visoke škole Srednje škole |
MOS | MOS, MPNTR
Učeničkii studentski parlamenti Udruženja mladih i za mlade KOMS, KZM Komisija za akreditaciju i proveru kvaliteta ZUOV |
0 | 0 | 0 | 3.660.000 | 3.660.000 | 0 |
Podržati programe koji promovišu solidarnost, razumevanje, toleranciju, rodnu ravnopravnost i principe inkluzivnog društva u okviru vannastavne aktivnosti
|
– Broj podržanih programa (30)
-Broj mladih koji su učestvovali u programima, po polu (najmanje 900)
|
2015-2017 | Nacionalni
Pokrajinski
Lokalni |
MOS | MOS MPNTR
OCD KZM međunarodne organizacije u Srbiji Institucija poverenika za zaštitu ravnopravnosti |
2.000.000 | 1.000.000
MOS 1.000.000
|
1.000.000
|
6.000.000
|
3.000.000
MOS 3.000.000
|
3.000.000
|
SPECIFIČNI CILj 2: | INDIKATORI: |
Unapređen je kvalitet i dostupnost omladinskog rada i obezbeđeno njegovo prepoznavanje | Povećanje broja programa omladinskog rada
Povećanje broja omladinskih radnika |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Unapređen kvalitet programa omladinskog rada i kapaciteti pružaoca usluga omladinskog rada.
|
Podržati istraživanja o potrebama mladih žena i muškaraca
|
– Broj mladih uključenih u istraživanje (najmanje 9.000)
– Broj sprovedenih istraživanja (3)
|
2015-2017 | Nacionalni | MOS | NAPOR MOS
KOMS KZM Udruženja mladih i za mlade Privreda Međunarodni i domaći donatori Međunarodne i domaće organizacije |
2.000.000 | 1.000.000
MOS 1.000.000
|
1.000.000
|
6.000.000
|
3.000.000
MOS 3.000.000
|
3.000.000
|
Obezbediti kontinuirano unapređivanje i razvoj novih programa u skladu sa potrebama mladih i društva
|
– Broj podržanih usluga /programa u unapređenju (5)
– Broj podržanih novih usluga/ programa (10) -Broj realizovanih aktivnosti najmanje (najmanje 30)
|
2015-2017 | Lokalni | MOS | NAPOR
MOS KOMS KZM Udruženja mladih i za mlade Privreda JLS |
2.000.000 | 2.000.000 | 0 | 9.000.000
|
6.000.000 | 3.000.000 | |
Obezbediti kontinuirano praćenje efekata realizacije programa omladinskog rada u skladu sa razvijenim standardima za osiguranje kvaliteta. | – Broj sprovedenih istraživanja (3)
|
2015-2017 | Nacionalni | MOS | NAPOR
MOS KOMS KZM
|
2.000.000 | 2.000.000 | 0 | 6.000.000
|
2.000.000 | 4.000.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Obezbeđeno je prepoznavanje i priznavanje omladinskog rada kao usluge koja doprinosi unapređenju položaja mladih | Podržati aktivnosti profesionalizacije delatnosti omladinskog rada kroz formalno i neformalno obrazovanje u skladu sa standardima zanimanja omladinskog rada; | – Broj podržanih aktivnosti (10)
– Broj mladih koji su učestvovali u programima, po polu (najmanje 600) |
2015-2017 | Nacionalni | MOS | NAPOR
MOS KOMS KZM
|
4.000.000 | 4.000.000 | 0 | 10.000.000 | 4.000.000 | 6.000.000 |
SPECIFIČNI CILj 3: | INDIKATORI: |
Unapređene su mogućnosti ravnopravnog pristupa obrazovanju za sve podrškom mladima iz osetljivih društvenih grupa | Povećanje broja mladih iz osetljivih grupa koji je učestvovao u nekom od programa podrške |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Razvijeni i primenjeni programi preventivnog delovanja radi smanjivanja broja mladih koji prevremeno napuštaju školovanje | Podržati programe za osnaživanje predstavničkih tela učenika i studenata za pružanje vršnjačke podrške mladima u riziku od napuštanja školovanja
|
– Broj učeničkih/ studentskih parlamenata koji su prošli programe (najmanje 2.000)
– Procenat škola/ fakulteta u kojima su učenički parlamenti prošli programe (najmanje 20% fakulteta i 30% škola)) |
2015-2017 | Nacionalni
Lokalni |
MPNTR | MOS
Međunarodne i domaće organizacije Škole Fakulteti Instituti KZM OCD Poverenik za zaštitu ravnopravnosti |
UNICEF finansira ceo program MPNTR | |||||
Podržati udruženja koja sprovode omladinske aktivnosti i kancelarije za mlade u pružanju podrške mladima u riziku od napuštanja školovanja
|
– Broj podržanih programa (7)
– Procenat opština u kojima su sprovedeni programi (najmanje 20%) – Broj mladih koji je učestovao u programima, po polu (najmanje 5.000) |
2015-2017 | Nacionalni
Pokrajinski Lokalni |
MOS
|
MPNTR,KZM, OCD | 7.000.000 | 3.000.000
MOS 2.000.000
|
4.000.000 | 21.000.000 | 9.000.000
MOS 6.000.000
|
12.000.000 | |
Podržati programe podrške u ispunjavanju svih aspekata pristupačnosti (fizička, sadržajna, finansijska) i prilagođenosti obrazovanja u skladu sa važećim propisima i preporukama | – Broj podržanih programa edukacije na temu pristupačnosti (10)
– Broj adaptiranih objekata (najmanje 10)
|
2015-2017 | Nacionalni
Pokrajinski Lokalni |
MPNTR | MOS, MRZBSP,
JLS,OCD |
7.000.000 | 3.000.000
MOS 1.000.000
|
4.000.000 | 21.000.000
|
9.000.000
MOS 3.000.000
|
12.000.000
|
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Unapređeni mehanizmi praktične podrške mladima iz osetljivih grupa za obrazovanje u skladu sa njihovim potrebama | Podržati programe za obuku nastavnika i stručnih saradnika za prilagođavanje potrebama mladih iz osetljivih društvenih grupa u skladu sa inkluzivnim principima u obrazovanju | – Broj podržanih programa (15)
– Procenat nastavnika koji je prošao programe obuke (najmanje 10%)
|
2015-2017 | Lokalni | MPNTR | MPNTR
MOS međunarodne i domaće organizacije Škole Fakulteti KOMS KZM OCD |
5.700.000 | 600.000 | 5.100.000 | 17.324.000 | 1.800.000 | 15.524.000 |
Podržati programe senzibilizacije nastavnika i roditelja za promenu kulturoloških matrica koje nameću limitirajuće rodne uloge
|
– Broj održanih obuka nastavnika u srednjem i visokom obrazovanju (30)
– Broj nastavnika koji su prošli obuke, po polu (najmanje 400) – Broj roditelja/ staratelja koji su učestvovali u obukama, po polu (najmanje 200) |
2015-2017 | Lokalni
|
MPNTR | MPNTR
MOS Međunarodne i domaće organizacije Škole Fakulteti KOMS KZM OCD |
2.500.000 | 1.000.000 | 1.500.000 | 7.500.000
|
3.000.000 | 4.500.000
|
|
Razviti mrežu vršnjačke podrške (mentorstvo, vršnjačka asistencija) obrazovanju mladih iz osetljivih grupa
|
– Broj podržanih aktivnosti (20)
– Broj mladih koji učestvuju u mreži vršnjačke podrške, po polu (najmanje 800)
|
2016-2017 | Nacionalni | MOS | MOS
Učenički i studentski parlament KOMS KZM OCD Obrazovne ustanove |
0 | 0 | 0 | 2.440.000
|
1.220.000 | 1.220.000
|
|
Unaprediti programe podsticajnih mera i mehanizme primene za uključivanje i uspešan nastavak školovanja mladih iz osetljivih grupa uvažavajući socijalnu dimenziju | -Broj mladih koji su dobili stipendiju (najmanje 200)
-Procenat korisnika mera iz osetljivih grupa mladih , po polu (najmanje 30%) |
2015-2017 | Nacionalni
Lokalni |
MPNTR | MPNTR
MOS Jedinica lokalne samouprave Kompanije Fondacije |
7.600.000 | 1.500.000 | 6.100.000 | 22.800.000
|
4.500.000
Kod Mobilnosti su za studije u inostranstvu |
18.300.000
|
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Razvijeni mehanizmi podrške mladima koji su napustili obrazovanje da se vrate u sistem obrazovanja i steknu kvalifikaciju
|
Podržati uspostavljanje programa učenja na daljinu i drugih savremenih metoda za povećanje obuhvata mladih koji su napustili ili nisu bili uključeni u formalno obrazovanje | – Broj podržanih uspostavljenih programa (20)
– Uspostavljena procedura za sertifikovanje učenja na daljinu – Procenat obuhvata mladih programima, po polu (najmanje 2%) |
2017 | Univerzitet
Škola |
MPNTR | MPNTR
Univerziteti Fakulteti Visoke škole |
0 | 0 | 0 | 8.000.000
|
800.000 | 7.200.000
|
Unaprediti regulativni okvir u visokom obrazovanju koji obezbeđuje podsticaj za prilagođavanje nastave školovanju studenata uz rad, roditeljstvo, itd. | – Broj podržanih tribina (10)- – Izmenjen Zakon o visokom obrazovanju u skladu sa zaključcima tribina
|
2015-2017 | Nacionalni | MOS
MPNTR |
Fakulteti Univerziteti
Visoke škole Studentski parlamenti Studentske organizacije Stručna javnost |
2.000.000 | 2.000.000
MOS 1.000.000
|
0 | 2.000.000
MOS 1.000.000 |
2.000.000 | 0 | |
Razvijati programe podrške za nastavak školovanja mladim roditeljima, posebno mladim majkama | – Broj korisnika stipendija (30)
– Procenat zastupljenosti oba pola u stipendiranju (najmanje 40%) |
2017 | Nacionalni | MPNTR | MOS | 0 | 0 | 0 | 7.320.000
|
7.320.000 | 0 |
SPECIFIČNI CILj 4: | INDIKATORI: |
Omogućeno prepoznavanje i obezbeđena podrška razvoju potencijala nadarenih i talentovanih mladih | Povećanje broja mladih koji su podržani u razvoju potencijala i talenata |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Prepoznati i podržati nadarene i talentovane učenike, studente i mlade u razvoju ličnih interesovanja i potencijala
|
Podržati razvoj sistema za identifikaciju nadarenih i talentovanih učenika i studenata i adekvatne mehanizme podrške u nerazvijenim, siromašnim devastiranim područjima | – Razvijen mehanizam za poseban pristup prepoznavanja mladih talenata u nerazvijenim, siromašnim i devastiranim lokalnim zajednicama
|
2015-2017 | Lokalni | MPNTR | MOS Istraživački i naučni centri
redstavnici privrede Škole akuklteti Visoke škole Učenički i studentski parlamenti |
Nisu potrebna sredstva za realizaciju | |||||
Razviti i unaprediti programe podrške stručnog razvoja i usavršavanja koji omogućavaju nadarenim i talentovanim učenicima i studenatima razvoj interesovanja, kreativnosti i inovativnosti
|
– Broj podržanih projekata (30)
– Broj razvijenih programa (najmanje 10)
|
2015-2017 | Nacionalni | MPNTR
MOS |
Istraživački i naučni centri
redstavnici privrede Škole Fakuklteti Visoke škole Učenički i studentski parlamenti |
4.000.000 | 1.000.000 | 3.000.000 | 12.000.000
|
3.000.000 | 9.000.000
|
|
Podržati razvoj vannastavnih aktivnosti saradnjom sa naučnim, kulturnim, sportskim, tehničko-tehnološkim i drugim institucijama koje pružaju razvojne mogućnosti mladima | – Broj ostvarenih sporazuma sa između fakulteta ili škola sa predtavnicima privred/naučnim institucijama itd (najmanje 20)
|
2016-2017 | Nacionalni
Lokalni |
MOS | MPNTR Istraživački i naučni centri Predstavnici privrede
Škole Fakuklteti Visoke škole Univerziteti Stručne organizacije Učenički i studentski parlamenti |
0 | 0 | 0 | 2.440.000
|
0 | 2.440.000 |
OČEKIVANI REZULTAT: | AKTIVNOSTI: | DETALjI REALIZACIJE: | SREDSTVA ZA REALIZACIJU | |||||||||
INDIKATORI: | PERIOD: | NIVO: | NOSILAC: | UČESNICI: | 2015 | 2015-2017 | ||||||
Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | Ukupno | Budžetska sredstva | Ostali izvori | |||||||
Obezbeđena je podrška obrazovanju, usavršavanju, zapošljavanju i vrednovanju postignuća nadarenih i talentovanih učenika i studenata
|
Omogućiti nagrađivanje i stipendiranje mladih talenata kroz dalji rad Fonda za mlade talente Republike Srbije i unapređenje drugih načina stipendiranja i nagrađivanja | – Broj nagrađenih i stipendiranih mladih, po polu (najmanje 1.200)
|
2015-2017 | Nacionalni | MOS | MOS
MPNTR Privreda |
787.570.000 | 787.570.000 | 0 | 2.362.710.000
Fomd za mlade talente |
2.362.710.000
|
0
|
Razvijeni programi promocije i podrške obrazovanja mladih žena u tehničkim i prirodnim naukama
|
– Broj dodeljenih stipendija (najmanje 60)
– Procenat stipendija za mlade žene (najmanje 40%) |
2016-2017 | Nacionalni | MOS | MPNTR | 0 | 0 | 0 | 7.320.000
|
7.320.000 | ||
Uspostaviti kontinuiranu saradnju subjekata omladinske politike sa privatnim i javnim sektorom u cilju profesionalnog razvoja, zapošljavanja i samozapošljavanja mladih talenata
|
– Broj stipendiranih talenata,po polu, koji je obavio u roku od godinu dana od završetka studija praksu, stažiranje ili dobio posao u zemlji (najmanje 80%)
– Broj stiprendiranih koji je pokrenuo sopstveni biznis, po polu (najmanje 20%) |
2015-2017 | Lokalni | MOS | MPNTR
Privreda Jedinica lokalne samouprave Univerziteti Fakulteti Visoke škole Srednje škole Centri za razvoj karijere NSZ |
8.000.000 | 4.000.000 | 4.000.000 | 24.000.000
|
12.000.000 | 12.000.000 |
predstave u Evropi.
Podržati promociju primera dobre prakse mladih koji su prošli programe koji podstiču zapošljivost i zaposlenost mladih putem mas-medija,društvenih mreža,sajtova fakulteta i portala.Reference
kvalitet i mogućnosti za sticanje kvalifikacija i razvoj kompetencija mladih iz društveno osetljivih grupa.Reference